Gå til innhold

M/S Fjordkatt snur i Knarvik, og setter kursen mot Bergen

Oslo Havn arbeider med handlingsplan for 0-utslippsvisjon. Stena Lina søker Enova om støtte til å etablere landstrøm.

CG Rieber er utsolgt for sommeren 2018.

Også Wilson gjør det skarpt i bulkmarkedet.

Skipsrevyen har sjøsatt nye nettsider. Magasinet blir nå også digitalt tilgjengelig for abonnenter.

En eksklusiv samarbeidsavtale med designselskapet Maric sikrer Mecmar arbeid mange år fremover.

Båthåndteringsteknologi fra Vestdavit i Bergen, spiller en sentral rolle i den New Zealandske marine sitt ønske om å drive realistiske arbeidsmiljøer (RWE) på sitt nye treningsanlegg i Auckland, som åpner i mars.

Wallenius Wilhelmsen har inngått et forlik med konkurransemyndighetene i EU som har gransket brudd på konkurranselovgivningen i bilfraktvirksomheten. Selskapet betaler milliardboten på 207 millioner euro.

Det blir færre sjømenn i NOR men flere i NIS. Sjømannsforbundet er likevel fornøyd med antall norske sjømenn synes å ha stabilisert seg på 2015 nivå.

Juryen har startet sitt arbeid med Ship of the year og du kan sende inn dine forslag til redaksjon@skipsrevyen.no.

Sikkerhetsstyringsystemer til sjøs har lav legitimitet, hevder Bjarne Vandeskog fra Høgskolen på Vestlandet. Han har drevet feltarbeid på 9 skip og intervjuet 150 sjøfolk. Under Bergen Maritime Personell Forum orienterte han om risiko og løsninger.

Det er blodrødt for SolstadFarstad og underskudd for DOF. Et lyspunkt er det likevel at markedet er i bedring sammen med resultatene.

Rederiforbundets arbeid med å øke bevisstheten rundt forholdene ved verft i Sørøst Asia synes å gi effekter. Forbundets medlemmer velger godkjente verft til opphuggingsverft for skip.