Gå til innhold
Sigbjørn Larsen er redaktør i Skipsrevyen.
Sigbjørn Larsen er redaktør i Skipsrevyen.

Skipsrevyen vil øke den digitale satsingen i tiden fremover, sier redaktør for Skipsrevyen, Sigbjørn Larsen. Våre nye nettsider er en del av denne strategien.

-Nå kan alle som abonnerer på Skipsrevyen også lese magasinet digitalt, sier Larsen. Vi skal selvsagt fortsatt utkomme med magasinet på papir, men vi håper at våre lesere også vil ønske velkommen magasinet digitalt.

Vil gå live fra maritim sektor

– De nye nettsidene gir oss større fleksibilitet i nyhetsformidlingen forteller Larsen. I tiden fremover vil vi således komme til å øke satsingen på våre digitale flater. De nye nettsidene gir oss muligheten til å streame lyd og bilder fra viktig hendelser i maritim sektor. Vi vil også kunne sende live fra ulike konferanser og debatter av betydning for den maritime næringen, sier Larsen. Ulike prosesser og hendelser innenfor verft, rederier og leverandører er også godt TV, sier redaktøren.

– Næringslivsjournalistikk og industrien har egentlig vært et underrepresentert område i norske medier, sier Larsen. Det vil Skipsrevyen gjøre noe med. Maritim sektor er vår nest største eksportnæring og er svært viktig for de 100.000 arbeidsplasser som den representerer. - Look to Norway! ble introdusert av Franklin D. Roosevelt som et bilde på den norske motstandskampen under krigen og senere ble det et adelsmerke for Norge i etterkrigstiden da vi bygget velferdsstaten. I dag ser mange igjen til Norge i internasjonal shipping. Norge leder an i det grønne skiftet med ny miljøvennlig teknologi. Det er det moro å kunne videreformidle til resten av verden, sier Larsen.

De gode egenproduserte sakene

– Vi satser videre på de gode egenproduserte sakene, sier Larsen. Skipsrevyen er Nr. 1 på maritime nyheter. Vi har en 48-årig stolt historie og bygge videre på. God journalistikk og interessante saker vil alltid være det som vinner i det lange løp. Vi har også styrket redaksjon og markedsavdeling.

Økt annonseverdi

De nye sidene gir annonsørene flere mulige flater for eksponering og bedre muligheter for å bruke reklamefilmer i vår nyhetskanal på nett som har 312.000 unike IP-adresser som lesere. Våre facebooksider følges av 6700 personer. Lesertallene er økende. Gjennom Skipsrevyens magasin så når du de fleste av de viktigste beslutningstakerne i maritim sektor i Norge. I tillegg til at vi utkommer til abonnenter internasjonalt med Shipbuilding Norway og Ship of the year.

– Med våre nye nettsider oppnår våre annonsører økt annonseverdi, sier Larsen. Av nyheter på sidene trekker han frem den nye båtomtalekarusellen og bransjeregisteret på nett. Båtomtalekarusellen er rikholdig og søkbar. Her finner du alt du trenger å vite om norske skip bygget av norske verft, sier Larsen. Dette gir også leverandørene en god mulighet til å eksponere seg sammen med nye skip og innovasjoner i næringen. Gjennom det elektroniske bransjeregisteret blir du online 24/7 for alle som trenger dine varer og tjenester i maritim sektor, sier Larsen.