Signerer kontrakt på eit nytt kabelleggingsskip
I september inngjekk Nexans Marine Operations AS og Ulstein Verft ein kontrakt på bygginga av eit stort DP3-kabelleggingsfartøy.
Skipet, ein ST-297 CLV-designet frå Skipsteknisk, er ein oppdatert versjon av Nexans Aurora, som vart levert i 2021, går det fram i ei pressemelding.
- Me tildelte kontrakten på eit nytt fartøy til Ulstein etter ein omfattande anbodsprosess, der Ulstein si merittliste, som inkluderer leveringa av Nexans Aurora, var ein viktig faktor for at vi valte Ulstein Verft på nytt. Me ser fram til å arbeide saman med Ulstein på dette nye og spennande prosjektet, seier Pascal Radue, EVP Generation & Transmission i Nexans.
- Ulstein er svært glade for at Nexans vel å kome tilbake til Ulstein Verft for bygginga av eit nytt kabelleggingsfartøy. Trass i utfordringane med Covid-pandemien leverte me Nexans Aurora på tid i 2021, noko som stadfestar vår lange historikk med å levere skip til avtalt tid og kvalitet. Me ser fram til å fortsette det tette samarbeidet med Nexans og er svært fornøgde med at Nexans på nytt viser Ulstein Verft tillit ved tildeling av denne kontrakten, seier konsernsjefen i Ulstein Group, Cathrine Kristiseter Marti.
Elektrifisering
Det nye skipet er basert på Nexans Aurora-designet, som i dag spelar ei viktig rolle i Nexans si forsyning av avanserte undersjøiske høgspentsystem for å støtte elektrifisering, slik som samband mellom land og regionar, fornybare offshore-løysingar og elektrifiseringsløysingar for andre offshore-installasjonar, skriver Ullstein i pressemeldinga.
Fartøyet er spesialdesigna for å utføre transport og legging av ulike typar sjøkablar, inkludert kabelbunting, og gjenopphenting og reparasjon av desse. Det kan arbeide effektivt også i krevjande vêrforhold, har eksepsjonell manøvreringsevne og evne til å halde seg på posisjon (dynamisk posisjonering).
Ulstein Verft er ansvarleg for skipsbygginga og førebuing for installering av kabelleggingsutstyret om bord.
Avansert
Det avanserte kabelleggingsskipet har ei svingskive på dekk med stor kabelkapasitet på opp til 10 000 tonn kabel, ei svingskive under dekk med 3500 tonns kabelkapasitet og ein fiberoptisk kapasitet på 450 tonn.
Fartøyet er 31 meter breitt, 149,9 meter langt og er innreidd for 90 personar.
- Me har lang erfaring i å bygge store og krevjande fartøy, og ser fram til å starte på arbeidet med kabelleggingsskipet til Nexans, seier Lars Lühr Olsen, administrerande direktør ved Ulstein Verft.
Les også:
-
Nå har skroget ankommet Norge
Nytt CSOV-fartøy med TWIN X-STERN®-løsning satser på lavutslipp og høy effektivitet i havvindmarkedet.
-
Kontraherer ny taubåt
Østensjø Rederi har inngått nybyggkontrakt med Astilleros Gondán i Spania for bygging av neste generasjons offshore taubåt.
-
«Nexans Electra» sjøsatt i Ulsteinvik
Den 13. november 2025 vart skroget til kabelleggingsfartøyet (CLV) «Nexans Electra» sjøsett frå dokkhallen ved Ulstein Verft, eit viktig steg på vegen mot ferdigstilling. I løpet av tida ved Ulstein Verft har skroget vore under tak i dokkhallen i eit kontrollert miljø, som gir optimale forhold for arbeidsmiljø og kvalitet på malingsarbeidet.
-
Skal designe forskningsskip til Taiwan
Skipsteknisk er valgt som designer av et nytt avansert havforskningsfartøy til National Academy of Marine Research (NAMR) på Taiwan. Skipet skal bygges av Marco Polo Shipyard Ltd. i Singapore/Batam. Verdien på skipsbyggingskontrakten tilsvarer over 1,5 mrd. norske kroner.
-
Slik vert «Nexans Electra» bygd
Skipsbyggingsprosjektet «Nexans Electra» nærmar seg sluttfasen i dokka før det omfattande arbeidet held fram ved kai fram mot prøvetur våren 2026. Korleis organiserer ein arbeidet for hundrevis av arbeidarar, underselskap og leverandørar i mange månader for å få prosjektet ferdig på tid og på budsjett? Bli med på reisa saman med prosjektleiar Runar Toftesund ved Ulstein Verft.