
Men, er det ikke?
Onsdag presenterte HX Expeditions sin nye fargepalett på fartøyene. Mange mener de har sett fargevalget før.
Flere av Skipsrevyens lesere har påpekt at de nye fargene er til forveksling lik de Havila Kystruten har på sine skip som seiler langs norskekysten, uten at det tar humøret fra ledelsen i det norske rederiet.
– Først og fremst må vi jo si at HX Expeditions her presenterer flotte og velkjente fargepaletter på sine skip, sier Kommunikasjons- og bærekraftsdirektør, Lasse Vangstein med et stort smil.

– Vi tar det som et stort kompliment at HX Expeditions helt tydelig henter inspirasjon fra vår visuelle identitet når de nå skal bygge sin nye merkevare i forbindelse med splittelsen av selskapene HX Expeditions og Hurtigruten. Når man ser det nye designet får man jo en åpenbar assosiasjon til våre nybygde og moderne kystruteskip, til tross for noen detaljforskjeller. Godt design går ikke ut på dato, så dette synes vi var et hyggelig nikk i vår retning, sier han videre
I pressemeldingen fra HX Expedition skrev selskapet:
«Denne nye visuelle identiteten gir HX et distinkt og moderne uttrykk, og sikrer at gjestene ikke blir forvirret på steder som Norge, der de to merkevarene fortsatt vil eksistere side om side.»
Vangstein kommenterer det slik:
– Vi kan i alle fall være enige om at uttrykket er moderne, gliser han.