Ferjen er en katamaran som vil bygges i kompositt med en lengde på 30 meter og en bredde på 11 meter.
Ferjen er en katamaran som vil bygges i kompositt med en lengde på 30 meter og en bredde på 11 meter.

Nytt, spesialtilpasset fartøy skal drifte Hvalersambandet

Fra 2024 skal Norled drifte Hvalerferja med nytt og spesialtilpasset fartøy.

Publisert

- Vi ønsker å elektrifisere sambandet i tillegg til å benytte et fartøydesign som gir den mest miljøvennlige og energieffektive driften av fartøyet. Ferjen er designet for å gi gode reiseopplevelser med lys og trivelig innredning med store vindusflater og universell utforming, skriver Norled på sin Facebook-side.

Kontrakt på 13 år

Norled AS vant kontrakten i konkurranse med to andre selskaper. Norled AS har tilbudt en ny, batterielektrisk bilferje med plass til 147 passasjerer og åtte biler. Ferjen er en katamaran som vil bygges i kompositt med en lengde på 30 meter og en bredde på 11 meter.

Bli abonnent hos Skipsrevyen.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Skipsrevyen.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

199,-

per måned. Første måned 4,-

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Bedrift

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP