Kunnskap og regelverk heng etter - ny konferanse skal tek tak i tematikken
Det vert truleg den første av sitt slag.
Elektrifiseringa av samfunnet skjer så fort, at kunnskap og regelverk ikkje heng med. No skal utfordringane og farane bli synleggjort på konferansen «Brannsikkerheit i elektriske batteri», melder Møre og Romsdal fylkeskommune i ei pressemelding.
29. februar skal forskarar dele kunnskap om litium-ionbatteri og brannmannskap fortelje om erfaringar og utfordringar med å slokke.
Blant innleiarane er brannsjef Atle Josdal i Kvinnherad brann og redning, som skal dele erfaringar og kunnskap frå brannen i oktober 2019 i batterirommet på bilferja MF «Ytterøyningen».
Morgonen etter at brannen i ferja var sløkt, eksploderte gassar om bord.
Hendinga førte til fleire hasteråd frå Sjøfartsdirektoratet, står det i pressemeldinga.
Heng ikkje med
Møre og Romsdal fylkeskommune har utarbeidd eit nytt kunnskapsunderlag som omhandlar overgang til fossilfri transport til lands, til vanns og i lufta. Her kjem det fram at elektrifisering av samfunnet skjer så raskt, at kunnskap og regelverk heng etter.
– Med aukande bruk av batteri, og nye bruksområde, aukar risikoen for brann. Men vi ser også at behovet for kunnskap er aukande, seier næringssjef Hilde Aspås i Møre og Romsdal fylkeskommune, som er arrangør.
– Det handlar om å auke bevisstgjeringa og leggje til rette for eit breiare og tettare samarbeid, slik at ein kan redusere risikoen for brann, og når det brenn, i elektriske batteri, seier Aspås.
«Alle» er der
Under konferansen skal brukarar, produsentar og leverandørar sjå utfordringane og sikkerheita frå sin ståstad. Direktoratet for samfunnssikkerheit og beredskap (DSB) er der for å snakke om lovverk og ansvar og om oppstart av ny brannskole for brann, redning og samfunnssikkerheit, og statsforvaltaren skal sjå dette i eit beredskapsperspektiv.
Tanken er å setja søkelys på korleis ein kan auka kunnskapen og kompetansen, heilt frå produsent til leverandørar og brukarar – og til brann- og redningspersonell når uhellet er ute.
Initiativtakar til konferansen er seksjon for energi og grøn omstilling i Møre og Romsdal fylkeskommune, som har fått tilskot frå Klimasats til å halde ein konferanse om brannsikkerheit i elektriske batteri.
Les også:
-
Milliardkontrakt til Boreal
Onsdag 19. november signerte FRAM ny kontrakt med Boreal Sjø AS om drift av hurtigbåtsambanda Langevågsruta og Hareidruta. Kontrakten gjeld frå 1. januar 2027 til 31. desember 2040, og har ein samla verdi på 1 milliard kroner.
-
Satser tungt på batteridrift til sjøs
Enova støtter nye prosjekter som kan kutte 18 600 tonn CO₂ årlig.
-
Båtbyggeri sikret kontrakt for fiskebåter ved hjelp av garantier fra Eksfin
Selfa Arctic AS i Harstad har inngått kontrakt med Møre og Romsdal fylkeskommune om bygging av tre fiskebåter som skal brukes ved opplæring av elever ved videregående skoler.
-
Får nytt liv med batteridrift
«Grip Explorer» har gått gjennom en omfattende forvandling.
-
Nova Sea investerer i ny hybridbåt
Med nok en FollaPower 50EL fra Folla Maritime i bestilling, fortsetter Nova Sea satsingen på grønn teknologi og elektrifisering av flåten sin.