Kunnskap og regelverk heng etter - ny konferanse skal tek tak i tematikken
Det vert truleg den første av sitt slag.
Elektrifiseringa av samfunnet skjer så fort, at kunnskap og regelverk ikkje heng med. No skal utfordringane og farane bli synleggjort på konferansen «Brannsikkerheit i elektriske batteri», melder Møre og Romsdal fylkeskommune i ei pressemelding.
29. februar skal forskarar dele kunnskap om litium-ionbatteri og brannmannskap fortelje om erfaringar og utfordringar med å slokke.
Blant innleiarane er brannsjef Atle Josdal i Kvinnherad brann og redning, som skal dele erfaringar og kunnskap frå brannen i oktober 2019 i batterirommet på bilferja MF «Ytterøyningen».
Morgonen etter at brannen i ferja var sløkt, eksploderte gassar om bord.
Hendinga førte til fleire hasteråd frå Sjøfartsdirektoratet, står det i pressemeldinga.
Heng ikkje med
Møre og Romsdal fylkeskommune har utarbeidd eit nytt kunnskapsunderlag som omhandlar overgang til fossilfri transport til lands, til vanns og i lufta. Her kjem det fram at elektrifisering av samfunnet skjer så raskt, at kunnskap og regelverk heng etter.
– Med aukande bruk av batteri, og nye bruksområde, aukar risikoen for brann. Men vi ser også at behovet for kunnskap er aukande, seier næringssjef Hilde Aspås i Møre og Romsdal fylkeskommune, som er arrangør.
– Det handlar om å auke bevisstgjeringa og leggje til rette for eit breiare og tettare samarbeid, slik at ein kan redusere risikoen for brann, og når det brenn, i elektriske batteri, seier Aspås.
«Alle» er der
Under konferansen skal brukarar, produsentar og leverandørar sjå utfordringane og sikkerheita frå sin ståstad. Direktoratet for samfunnssikkerheit og beredskap (DSB) er der for å snakke om lovverk og ansvar og om oppstart av ny brannskole for brann, redning og samfunnssikkerheit, og statsforvaltaren skal sjå dette i eit beredskapsperspektiv.
Tanken er å setja søkelys på korleis ein kan auka kunnskapen og kompetansen, heilt frå produsent til leverandørar og brukarar – og til brann- og redningspersonell når uhellet er ute.
Initiativtakar til konferansen er seksjon for energi og grøn omstilling i Møre og Romsdal fylkeskommune, som har fått tilskot frå Klimasats til å halde ein konferanse om brannsikkerheit i elektriske batteri.
Les også:
-
Ny ordning skal øke elektrifiseringen
Enova øker nå ambisjonsnivået, og lanserer ett nytt støtteprogram for å gjøre nullutslipp mulig for flere fartøyer.
-
Brannsjefen om «Ytterøyningen»: – Eksplosjonen løfta bildekket
Brannsjefen i Kvinnherad brann- og redning Atle Josdal snakka om hendinga på MF «Ytterøyningen» oktober 2019 under Møre og Romsdal Fylkeskommune sin konferanse "Brannsikkerheit i elektriske batteri".
-
Kven skal styre skuta i framtida?
Ein del av manøvreringa og navigasjonen på skip i dag er allereie automatisert, men kva skal til for at det i framtida skal være mogleg med passasjerbåtar som er tilnærma sjølvkøyrande?
-
Ei ferjekai proppfull av sensorar
Magerholm ferjekai er full av sensorar og teknologi som skal gi svar på korleis vi på ein smartare måte kan ta vare på kaianlegg som er utsett for sterke krefter.
-
Søknad om tilskudd til elektrifisering av hurtigbåter ble avslått
I oktober i fjor søkte Troms og Finnmark fylkeskommune, TFFK, om 32,4 millioner kroner for å dekke merkostnader ved å etablere ladeinfrastruktur for elektriske hurtigbåter for sambandet Tromsø-Harstad. Miljødirektoratet avslår søknaden.