Det var batterirommets lave sikkerhetsgrad som førte til at vannet kunne trenge inn og dermed forårsake brannen om bord i fartøyet.
Det var batterirommets lave sikkerhetsgrad som førte til at vannet kunne trenge inn og dermed forårsake brannen om bord i fartøyet.

Havarirapporten etter brannen i passasjerskipet «Brim» er klar

Havarikommisjonen anbefaler å stille krav til en definert standard for alle norske fartøy. - Basert på hvordan regelverket er utformet i dag kan samme feil gjenta seg, står det i rapporten.

Publisert

11. mars i fjor begynte det å brenne om bord i «Brim», en 24 meter lang katamaran med plass til 146 passasjerer.

Det var et mannskap på fire om bord da ulykken skjedde. Det var ingen passasjerer om bord.

- Heldigvis ble alle reddet i sikkerhet. Det var redningsskøyta og losbåten som kom oss til unnsetning da brannen oppstod, sa med-grunnlegger av Brim Explorer, Espen Larsen-Hakkebo, den gangen.

Bli abonnent hos Skipsrevyen.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Skipsrevyen.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

199,-

per måned. Første måned 4,-

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Bedrift

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP