De skal styre Havila Kystruten

Havila Kystruten AS har ansatt Arild Myrvoll som administrerende direktør og Janicke Westlie Driveklepp som økonomidirektør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Per Sævik i Havila Holding forteller at det har vært stor interesse for lederstillingene i Havila Kystruten AS, og at en rekke godt kvalifiserte personer har vært inne til intervju.

Og nå har vi fått på plass to veldig gode kandidater som skal ta ledelsen for kystruta. De skal være med på å arbeide fram en helt ny organisasjon for en ny og spennende aktivitet.

Den som skal stå øverst på broen og styre Havila Kystruten er Arild Myrvoll. Han er utdannet statsautorisert revisor, har lang fartstid som finansdirektør og administrerende direktør i Rem Offshore ASA og er i dag administrerende direktør i Rem Maritime.

Arild Myrvoll blir administrerende direktør i Havila Kystruten

Starten på et nytt eventyr

Arild Myrvoll sier han ser fram til å få være med på å bygge opp et slikt selskap. Han ser både utfordringer og store muligheter i Havila Kystruten.  

- Satsingen er starten på et nytt eventyr, og jeg blir trigget av potensialet som ligger i selskapet.

Janicke Westlie Driveklepp blir økonomidirektør i Havila Kystruten AS. Hun er siviløkonom, har blant annet væt økonomisjef i Scana Volda og er i dag økonomisjef i Vartdal Plast.

Hun sier kystruta står framfor en spennende reise. Hun ser fram til å ta fatt på oppgavene som skal til for å starte opp i 2021 og utvikle selskapet videre slik at det blir solid og veldrevet.

Per Sævik er trygg på at de nå har fått gode folk om bord.

- Den erfaringen de har fra administrasjon, finans og økonomi i ulike typer selskap, og den brede kompetansen de sitter på, vil være viktig når en nå skal bygge opp et nytt selskap og en ny drift.

Janicke Westlie Driveklepp blir økonomidirektør i Havila Kystruten AS

500-600 sjøfolk skal på plass

I april ble det kjent av Havila Holding fikk fire av de elleve rutene som skal trafikkere kysten fra 2021. Det ble inngått en ti-årskontrakt med staten der en har forpliktet seg til daglige avganger fra 34 havner gjennom hele året.

Kontrakten innebærer at det skal bygges fire nye kystruter og en ny organisasjon med 20-30 ansatte i administrasjonen og 500-600 sjøfolk.

Da samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen kunngjorde kontrakten sa han det var gledeleg at et norsk derlag har lykkes å nå opp i konkurransen med Hurtigruten AS.

- Vi har tillit til at Havila-konsernet som har lang erfaring med bygging og drift av store skip og med sjøtransport lang kysten, vil gi de reisende en god opplevelse.