
Ny kommunikasjonssjef i Hurtigruten
Hurtigruten Group henter Catriona Loughran fra Flyktninghjelpen. – Jeg gleder meg veldig til å bli en del av Hurtigruten-konsernet, sier hun
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Hurtigruten Group har spisset de ulike delene av konsernet og opprettet to nye enheter: Hurtigruten Norge, som skal drive rutetrafikken mellom Bergen og Kirkenes – og Hurtigruten Expeditions, som skal drive den internasjonale ekspedisjonscruise-virksomheten.
I tillegg bygger selskapet opp noen sentrale konsernfunksjoner for å sikre videre vekst på tvers av alle forretningsområder og markeder. Som ny kommunikasjonssjef for Hurtigruten Group får Loughran spesielt ansvar for kommunikasjon på gruppenivå.
- Jeg gleder meg virkelig til å bli en del av Hurtigruten-konsernet. Med de svært ambisiøse målene for videre vekst og den enorme satsingen på bærekraft, er dette en utrolig spennende tid å bli med på seilingen, sier Loughran.
Loughran kommer opprinnelig fra Nord-Irland. De siste årene har hun jobbet med internasjonale medierelasjoner i Flyktninghjelpen. Loughran har lang erfaring både fra media og bistand, med bakgrunn som journalist og fra jobber for ulike bistandsorganisasjoner verden over.
Hun starter i sin nye jobb 1. juni, og vil jobbe tett med konsernsjef Daniel Skjeldam, i tillegg til de ansvarlige for kommunikasjon i henholdsvis Hurtigruten Norge og Hurtigruten Expeditions.
Anne Marit Bjørnflaten, som i dag er direktør for kommunikasjon og myndighetskontakt i Hurtigruten Norge, har etter nesten åtte år i Hurtigruten valgt å slutte i selskapet. Hun fortsetter i jobben til over sommeren, og rekruttering av hennes etterfølger starter så snart som mulig.
Rune Thomas Ege blir kommunikasjonssjef for den globale ekspedisjonscruise-satsingen i Hurtigruten Expeditions. Han får også ansvar for å bygge opp reiselivskonsernets internasjonale kommunikasjonsorganisasjon.