
Smart markedsføring i Skipsrevyen
Salgsavdelingen i Skipsrevyen har mye på hjertet når de blir bedt om å fortelle hvorfor gamle og nye kunder får mest igjen for pengene ved å bruke Skipsrevyen. Med splitter nye websider og digitalt magasin i ryggen er de skråsikre.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
- Vi har flere annonseplasser, vi kan tilby flere pakkeløsninger der det kan være kombinasjoner mellom å bruke skipsrevyen.no, magasin på papir eller digitalt, og nyhetsbrev, for å nevne noe, sier salgs- og markedsjef Laila Indrebø.
- Ferskeste skudd på stammen i salgsavdelingen er Veronica Hovland, som nyansatt teamleder og key account manager. Veronica kommer fra offshoreindustrien, og har med seg erfaringer og kunnskap som er viktig for våre kunder og for vårt team. Seniorkonsulent Kjersti Morvik har mange års erfaring fra fiskeripressen og Bjørn Bekken har bakbrunn fra nyhetsmedia. Dette er rett og slett “The Winning Team”, utbryter Indrebø.
Digitale muligheter
Les mer om den nye nettsatsingen til Skipsrevyen her: Stormskritt for digitale løsninger
Med ny web-leverandør og nye, og mer moderne løsninger tar nettsiden et stort skritt inn i en mer aktiv og digitalfokusert fremtid.
Lesere av Skipsrevyen.no vil møte en side som byr på gode saker, presentert på en leservennlig måte. Det kommer til å bli mer bruk av videoer og podkast. Det tradisjonelle papirmagasinet er også tilgjengelig for abonnentene i digitalt format.
- Annonsekundene får flere muligheter til å velge mellom plattformer og kombinasjoner. Vi vil aktivt bruke sosiale medier for å promotere våre kunder sine annonser, sier Laila Indrebø.
Hun mener at kombinasjonen mellom treffsikre annonser i Skipsrevyen sine medier, kombinert med bruke av sosiale medier vil være til fordel for kundene.
- Populær annonsering er for tiden – content marketing/innholdsmarkedsføring. – og det er ikke dumt. Her kan kunden få sin tekst omtrent som hun vil. Med bilder, med video, med podcast. Ja spør oss, og vi hjelper deg, sier Laila entusiastisk.
Spesialisering
Salgsjefen viser til flere fordeler som kundene i Skipsrevyen vil få i tiden fremover.
- For båtomtaler og gratulasjonsannonser vil kundene få tilbud om å ha disse annonsene både i magasinutgavene, digitalt og papir, og på nett. Dette er et samarbeid vi har etablert med vårt søsterorgan Norsk Fiskeoppdrett og kyst.no som har god oversikt over havbruksnæringen nasjonalt og internasjonalt med magasiner og websider på engelsk og spansk.
- Når det gjelder jobbmarkedet og stillingsannonser ser vi også at det er synergier å hente i samarbeidet mellom Skipsrevyen og våre søsterorgner i samme konsern. Bransjeregisteret og møtekalender er eksempler på det samme, sier Laila Indrebø.