M/S Skandi Saigon

Nye offshorejobber til DOF

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Oljeselskapet Total Argentina har forlenget sine kontrakter med DOF-skipene Skandi Møgster og Skandi Saigon med ett år. Skipene får da fast beskjeftigelse ut februar 2016.

M/S Skandi Møgster er en ankerhåndterings/tug/supply og standbybåt på 2.752 dwt med 2 x 7507 BHK i motorrommet. Hun er Bergens-registrert og er bygget ved Kleven Verft i 1998.

M/S Skandi Saigon er bygget i 2011 og har en slepekraft på 196 tonn. Dødvekt-tonnasjen er 3.170 t.

M/S Skandi Giant og M/S Skandi Atlantic er blitt tildelt kontrakter med Origin Australia. Begge kontraktene vil starte i første del av Q1 2015. Estimert fast kontraktslengde er ca. 150 dager. Origin har opsjoner som kan forlenge kontraktene med inntil 5 brønner. Det oppgis ingen verdi for oppdragene.

M/S Skandi Giant er en ankerhåndterings/tug/supplybåt på 4.197 dwt med 2 x 8152 BHK i maskinrommet. Skipet er bygget i 2002 ved Dalian Shipyard og eies av DOF-selskapet Norskan Norway AS, men seiler under Cayman Island-flagg og har George Town som registreringshavn. Skiper var opprinnelig bygget som M/S Boa Giant.

M/S Skandi Atlantic er et ankerhåndterings/supplyskip på 3.170 dwt med trekkraft på 193 tonn, bygget i 2012.