
Telenor Maritime styrker seg i Middelhavet
Passasjerene til rederiet La Méridionale, som seiler mellom Marseille og Tanger, var tidligere avskåret fra kontakt med land. Nå er det både Wifi og mobilforbindelse om bord, levert av norske Telenor Maritime.
Denne artikkelen er tre år eller eldre.
Den fem år lange kontrakten ble signert i desember i fjor, og vil gi både passasjerer og mannskap mobil og Wifi-tjenester under den 39 timer lange seilasen om bord på «Girolata» og «Pelagos». Begge skipene er utstyrt med Telenor Maritime Connectivity Platform, en løsning som kombinerer flere tilkoblingskilder og distribuerer signalene til tjenester om bord.
Salgsdirektør i La Méridionale, Luc Szczypa, kaller det en stor milepæl for selskapet å kunne tilby slike tjenester til passasjerene.

- Konsekvensen som disse tjenestene vil har på passasjerenes opplevelse om bord, i tillegg til mannskapets velferd vil være enorm, sier han i en pressemelding.
Under de første vintermånedene utenfor sesong har bruken svart godt til forventningene.
- Denne smidige tilnærmingen til tilkobling var sentral i vår vurdering av tjenester om bord. Spesielt nå som Covid tvinger oss til å være ekstremt kostnadsbevisste, samtidig som passasjerenes krav om bedre tjenester fortsetter å vokse, sier Szczypa.

Telenor Maritime har mer enn 20 års erfaring med å levere denne type tjenester til fergerederiene, og med denne kontrakten styrker de ytterligere sin posisjon i middelhavs-markedet.
- Jeg tror det er vanskelig for de fleste av oss å forestille seg en 39 timer lang radiostillhet der man er fullstendig avskåret, ikke bare fra internett, men heller ikke være i stand til å ringe eller sende meldinger til din nærmeste familie, sier salgssjef Jan Espen Myhren i Telenor Maritime i meldingen.