Njord-feltet i Norskehavet.
Njord-feltet i Norskehavet.

Produksjonen fra Njord-feltet har startet opp

I den forbindelse har lagerskipet «Njord Bravo» vært gjennom en omfattende oppgradering.

Publisert

Aibel signerte kontrakt for oppussing og levetidsforlengelse av «Njord Bravo» i 2018, som en del av Equinors “Njord Future Project”. Prosjektet engasjerte rundt 600 ansatte på det travleste, og ble levert i slutten av 2021.

Aibel har hatt det overordnede ansvaret for fabrikasjon, installasjon, konstruksjon, engineering og innkjøp etter behov for å mekanisk ferdigstille fartøyet, i tillegg til å bistå Equinor med igangkjøringstjenester. Selskapet oppgir at kontrakten har hatt en verdi på rundt 1,3 milliarder kroner.

Det 232 meter lange fartøyet «Njord Bravo» beskrives av Aibel som en FSU, en flytende lagerenhet. Mest brukt som FSU er ombygde tankskip.

Bli abonnent hos Skipsrevyen.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Skipsrevyen.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

199,-

per måned. Første måned 4,-

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Bedrift

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP