Verftskonferansen:

GCE Blue Maritime Cluster arbeider for at norske selskap skal få kortere vei frem mot markedet i utlandet.
GCE Blue Maritime Cluster arbeider for at norske selskap skal få kortere vei frem mot markedet i utlandet.

Vil kutte ned på veien mot kontrakter i verdensmarkedet

- Vi må få ned terskelen for eksport. Dette er ikke bare tid, men også kapital som gjør at vi blir litt motløs av og til som en liten leverandør, forteller Daniel Garden, klyngeleder i GCE Blue Maritime Cluster. SMB har som mål å korte ned tiden fra arbeidet med eksportmuligheter begynner, til kontrakter i utlandet signeres.

Publisert

- Det vi har foreslått er å gjøre en forenkling av reisen, der vi setter opp en fusjon i relevante utemarked som kan fungere som en feltbase for norske leverandører. I disse fusjonene skal det sitte noen som kjenner den lokale, maritime bransjen, som kan nettverket og som vet hvem man skal snakke med for å få solgt ditt produkt, forklarer klyngeleder i GCE Blue Maritime Cluster, Daniel Garden, under Verftskonferansen.

En komplett verdikjede

- Vi har utrolig liten tid. Det betyr at vi ikke kan bruke altfor mange år på å teste ut disse forslagene våre. Det å utnytte disse potensialene som ligger i SMB-ene vil koste mindre, og ta mindre tid for å etableres i nye marked, legger han til.

Bli abonnent hos Skipsrevyen.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Skipsrevyen.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.
Min side

SR
Komplett

3587,-

KJØP

SR Komplett Digital

2995,-

KJØP

SR
Pluss

2388,-

KJØP

SR Pluss
Måned

199,-

KJØP