Verftskonferansen:
GCE Blue Maritime Cluster arbeider for at norske selskap skal få kortere vei frem mot markedet i utlandet.
Illustrasjon: GCE Blue Maritime Cluster
Vil kutte ned på veien mot kontrakter i verdensmarkedet
- Vi må få ned terskelen for eksport. Dette er ikke bare tid, men også kapital som gjør at vi blir litt motløs av og til som en liten leverandør, forteller Daniel Garden, klyngeleder i GCE Blue Maritime Cluster. SMB har som mål å korte ned tiden fra arbeidet med eksportmuligheter begynner, til kontrakter i utlandet signeres.
- Det vi har foreslått er å gjøre en forenkling av reisen, der vi setter opp en fusjon i relevante utemarked som kan fungere som en feltbase for norske leverandører. I disse fusjonene skal det sitte noen som kjenner den lokale, maritime bransjen, som kan nettverket og som vet hvem man skal snakke med for å få solgt ditt produkt, forklarer klyngeleder i GCE Blue Maritime Cluster, Daniel Garden, under Verftskonferansen.
En komplett verdikjede
- Vi har utrolig liten tid. Det betyr at vi ikke kan bruke altfor mange år på å teste ut disse forslagene våre. Det å utnytte disse potensialene som ligger i SMB-ene vil koste mindre, og ta mindre tid for å etableres i nye marked, legger han til.
SR Komplett Digital
2995,-
KJØP
SR Pluss
Måned
199,-
KJØP