Brevik Engineering tror dette segmentet vil bestå av relativt mange skip av moderat størrelse.
Illustrasjon: Brevik Engineers
Har utviklet et spesialskip for CO2-transport
Brevik Engineering har sammen med verftet CIMC Yantai Raffles og tankprodusenten CIMC SOE, utviklet et spesialskip for CO2-transport.
Skipet, som har betegnelsen LCO2 10800, vil ha en lengde på 130 meter og dypgang på 8,1 meter.
- Dette er det samme som skipene som bygges for Northern Lights/Langskip. Skipet vil ha to bilobe tanker for 15 bar operasjonstrykk, eller mellomtrykk.. Dette gir en kapasitet på 10.800 tonn som er 45 prosent mer enn om skipet skulle hatt 2 sylindriske tanker, sier Martin William Hay, leder for forretningsutvikling ved Brevik Engineers, til Skipsrevyen.
Et skip for mellomstore fangst-prosjekter
Skipsrevyen.no Pluss Personlig
Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker
199,-
per måned. Første måned 4,-
KJØP
Skipsrevyen.no Pluss Personlig
Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker
2189,-
per år
KJØP
Skipsrevyen.no Pluss Bedrift
Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker
2189,-
per år
KJØP