Brevik Engineering tror dette segmentet vil bestå av relativt mange skip av moderat størrelse.
Brevik Engineering tror dette segmentet vil bestå av relativt mange skip av moderat størrelse.

Har utviklet et spesialskip for CO2-transport

Brevik Engineering har sammen med verftet CIMC Yantai Raffles og tankprodusenten CIMC SOE, utviklet et spesialskip for CO2-transport.

Publisert

Skipet, som har betegnelsen LCO2 10800, vil ha en lengde på 130 meter og dypgang på 8,1 meter.

- Dette er det samme som skipene som bygges for Northern Lights/Langskip. Skipet vil ha to bilobe tanker for 15 bar operasjonstrykk, eller mellomtrykk.. Dette gir en kapasitet på 10.800 tonn som er 45 prosent mer enn om skipet skulle hatt 2 sylindriske tanker, sier Martin William Hay, leder for forretningsutvikling ved Brevik Engineers, til Skipsrevyen.

Et skip for mellomstore fangst-prosjekter

Bli abonnent hos Skipsrevyen.no

For å få tilgang til dette innholdet trenger du et abonnement med Skipsrevyen.no Pluss-saker inkludert.

Bli abonnent og les denne og mange andre pluss-saker.

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

199,-

per måned. Første måned 4,-

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Personlig

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP

Skipsrevyen.no Pluss Bedrift

Du får: Skipsrevyen.no Pluss-saker

2189,-

per år

KJØP