Gå til innhold
I 2020 var det Rosteins  «Ro Vision» som ble kåret til Ship of The Year. Foto: Larsnes Mek.
I 2020 var det Rosteins «Ro Vision» som ble kåret til Ship of The Year. Foto: Larsnes Mek.

Det nærmer seg utdeling av årets Ship of The Year. Selve utdelingen skjer i løpet av høsten, men juryarbeidet er allerede godt i gang. Tradisjon tro, ber vi dere lesere om hjelp.

I 2020 var det verdens første hybride brønnbåt, «Ro Vision», som vant den prestisjefulle prisen. Fartøyet er eid av rederiet Rostein, bygget av Larsnes Mek. og designet av Skipskompetanse. 

Vinneren går inn i en rekke av nyvinninger levert fra norske verft som har vunnet prisen de siste 24 årene. 

Tidligere vinnere kan nevnes søstrene «Future of The Fjords» og «Vision of The Fjords» og MF «Ampere», som alle har det til felles at de drives av elektrisitet. Men det er også andre nyvinninger på listen over vinnere. «Bourbon Orca» var den første med Ulstein Verfts nye X-BOW, som har blitt en designsuksess. Og det er bare noen av vinnerne. 

Nå er det på tide at du kommer med dine tips på fartøy som du mener fortjener å vinne Ship of The Year. 

For å kunne bli nominert er det noen viktige forutsetninger: 

  1. Skipet må bygges, eller ferdigstilles, ved et et norsk verft.
  2. Skipet må være levert i 2021, eller være planlagt levert i løpet av året. 

Det vi trenger fra deg er navn på fartøyet, og hvilket verft det bygges/ferdigstilles ved. Resten ordner vi. 

Juryen vil gå gjennom alle forslag som er kommet inn, og deretter lage en liste over tre nominerte. 

Send ditt tips til: redaksjon@skipsrevyen.no

Juryen i Ship of The Year 2021. Fv: Sverre Steen, Lars Gørvell-Dahll og Gustav-Erik Blaalid. Foto: NTNU/Skipsrevyen
Juryen i Ship of The Year 2021. Fv: Sverre Steen, Lars Gørvell-Dahll og Gustav-Erik Blaalid. Foto: NTNU/Skipsrevyen