- Flere årsaker til norsk suksess i Hamburg, sier Erlend Prytz. Foto: Sigbjørn Larsen.

Flere norske utstillere i Hamburg

SMM Hamburg: - Flere norske utstillere og større plass, men det er ikke bare årsakene til at årets internasjonale shippingmesse har blitt en norsk suksess, sier Erlend Prytz i Norwegian Maritime Exporters til Skipsrevyen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

- Vi har solgt 12 prosent flere kvadratmeter i år mot hva vi gjorde i 2016, sier Prytz.

De norske utstillerne har lagt beslag på over 1000 kvadratmeter under årets internasjonale shippingmesse i Hamburg.  Faktum er at Norge fikk litt av plassen som Singapoore skulle ha hatt for å få det hele til å gå opp. Samtidig er det en økning på 12 prosent i antall norske utstillere, i følge Prytz.

Flere utstillere og større plass mener han er likevel ikke bare årsakene til at årets messe har blitt en suksess.

- Årets messe har først og fremst blitt besøkt av de riktige menneskene, sier han.

Mennesker som de norske utstillerne gjerne ville ha i tale og få snakket med om sine produktnyheter. Flere har da også rapportert om å ha inngått betydelige kontrakter under årets messe i Hamburg.

Trekker frem ”Ship of the year”

- Jeg vil også nevne Ship of the year, som et svært positivt og interessevekkende arrangement for årets messe med ”Future of the Fjords” som en svært viktig og riktig vinner i tiden for det grønne skiftet innen shipping, sier han

- Det er ingen tvil om at dette bidro til å heve programmet på den norske paviljongen, sier han.  Mange leverandører til årets skip fikk da også muligheten til å vise seg fram, påpeker Prytz.

Han får støtte av rederisjefen Rolf Sandvik fra The Fjords.

- Ship of the Year har åpnet mange dører for oss, sier Sandvik. Prisen har enorm betydning for oss, og for anerkjennelsen av det arbeidet som verft, designer og vi, sammen med mange dyktige leverandører har utført for ”Future of the Fjords,”sier Sandvik.

- I tillegg har de norske standene høstet mange lovord for sine profesjonelle og gjennomførte stander med interessante temaer og produktnyheter, legger Prytz til.