Brenselceller til lunsj
Ein uformell HAVlunsj på VilVite-senteret i Bergen tok føre seg brenselcelleteknologi.
Ein sette maten i halsen, men det stoppa ikkje Corvus Energy sin representant, Kristian E. Holmefjord, å fortelja om deira nye satsing.
I samarbeid med Toyota skal dei ta brenselcellene deira på havet. Det gjer dei i produktet Coruvs Pelican.
Produktet skal testast for første gong på Vestland Fylkeskommune sitt skuleskip Skulebas.
I motsetning til Corvus Energy som har lågtemperatur-brenselceller, skal Alma Clean Power ha høgtempererte solid oxide fuelcells (SOFC)
- Me er Corvus si rampete kusine; umoden, kostbar, men veldig mykje heitare.
Desse skal per no drivast av LNG.
- Men me har òg prosjekt med ammoniakk, metanol og hydrogen. Neste steg er å ta denne LNG modulen ut på eit Odfjell tankskip og syna at det er mogleg. Etter det vil vert det ein fullskala pilot.
I 2025 er det tenkt at produktet vert lansert og kommersialisert. Produktet er 80 kW modular, sett saman i større system. Målet er å produsera dei i Bergensområdet, før dei skal byggja ein fabrikk på Vestlandet.
Brenselceller
HAV Hydrogen som er knytt til HAV group peika på deira tilnæring til det heile. Dei ser for seg eit container basert system, Dei ser og på løysingar for å integrera hydrogensystem i skipsdeisgnet.
Dei fekk tidlegare i år prinsippgodkjenning frå DNV på desse containarane også kalla Zero Emission Pod-system. Det er eit nøkkelferdig maskinrom. Teknologien er baset på ein 20-fots container som ikje berre inneheld hydrogen brenselceller, men i tillegg naudsynt utstyr for å driva systemet på ein forsvarleg måte.
Dette inkluderer mellom anna ventilasjon, kjølesystem, sikkerheit- og kontrollsystem, DC/DC-tavler , distrubusjonssystem for drivstoff samt andre tekniske installasjonar.
Systemet nyttar Power Cells sine brenselceller.
- Me er ikkje heilt i fuelcellkjerna, men det laget som er utanpå. Me sikrar at det rask og effektivt kjem om bord i skip som snart som mogleg, sa Kristian Osnes i HAV Hydrogen.
Element One Energy
Startupselskapet Element One Energy var og innom å presentere sine visjonar. Dei er no eit inkubatorselskap hjå Kongsberg Innovasjon.
Dei satsar på effektiv elektrolyse- og brenselcellesystem. Dei ynskjer å introdusera ein ny elektrolysør og brenselcelledesign, med høg effektivitet, høg straumtettleik og høgt trykk basert på Proton Exchange Membran (PEM) teknologi.
Dei er ikkje komne so langt enno ifølgje Dag Martin Frøystad, men dei fokuserar no på å elektrolysørsystem, som er kjerneteknologien, og vidare frammover er det ynskjeleg å laga brenselceller.
- Me har gjort ein del testar med HVL og me ser at me klarar ein 14 prosent betring i forhold til det som er på marknaden med PEM-teknologi.
Dei er no i gong med test av ein ny rigg på 2 kW. Dei håpar dei kan få midlar til eit liknande prosjekt med ein partnar og byggja ein 10 kW elektrolysør, og endå lengre fram i tid ein pilottest med ein kunde.
Les også:
-
Vil ha mer teknologinøytral hydrogenstøtte
Stortingsrepresentant Aleksander Stokkebø (H) har i et skriftlig spørsmål til klima- og miljøministeren spurt om støtten til produksjon av hydrogen bør være mer teknologinøytral enn den er i dag.
-
Hexagon Purus Maritime forsyner nytt Greenpeace-fartøy
Hexagon Purus Maritime, et heleid datterselskap av Hexagon Purus, har mottatt en kjøpsordre på et drivstoffsystem for komprimert hydrogen fra Freire Shipyard i Vigo, Spania.
-
Hydrogen – nøkkelen til Norges klimamål
I innlegget «Den store hydrogendebatten» under Arendalsuka, ledet Mariell Furnes Mannseth fra Norwegian Hydrogen og Per Øyvind Voie fra Vireon diskusjonen rundt hydrogen og status for Norges hydrogenbransje.
-
Stor milepæl for hydrogen i Sandnessjøen
GreenH og Helgeland Havn har fått nettreservasjon på 20 MW til produksjon av grønt hydrogen. Hydrogenanlegget skal etter planen komme i drift i løpet av 2027.
-
Et betydelig fremskritt
Verdens første 6 kW brenselcellesystem drevet med direkte ammoniakktilførsel har nå blitt betydelig oppskalert for maritime applikasjoner.