Fra venstre: Lasse A. Vangstein, Bent Martini og Johanna Hansli

Havila Kystruten gjør endringer i organisasjonen

Havila Kystruten gjør endringer i organisasjonen, med nye ledere i hvert sitt virksomhetsområde.

Havila Kystruten gjør endringer i organisasjonen i selskapet.

Johanna Hansli (45) har inntil nylig vært selskapets «Head of Global Sales», og vil nå ta over ansvaret for salg og kundesenteret i selskapet, som salgsdirektør.

Lasse A. Vangstein (44) har vært selskapets kommunikasjonsansvarlig, og tar nå over ansvaret for kommunikasjon, marked og bærekraft som kommunikasjons- og markedsdirektør.

- Vi er en forholdsvis liten organisasjon som jobber tett sammen i det daglige, og føler det er fornuftig å gjøre denne endringen nå for å gjøre oss enda bedre rustet for det som ligger foran oss, sier administrerende direktør Bent Martini.

- Jeg er veldig glad for at Johanna og Lasse har tatt denne utfordringen med å lede disse virksomhetsområdene. Begge kjenner selskapet godt, og de har kapasiteten og kompetansen vi trenger for å lykkes med å bygge vår merkevare og øke salget i markedene hvor vi finner våre kunder.

Johanna Hansli har lang erfaring fra reiselivs- og cruisenæringen, og har tidligere jobbet med salg i Hurtigruten, WonderCruises og Royal Caribbean International.

- Jeg gleder meg veldig til å fortsette i Havila Kystruten i en ny rolle. På salg har vi en liten, men motivert gjeng, som hver dag står på for at vi skal lykkes med våre mål, med god støtte fra kundesenteret som også er en viktig salgskanal for oss, sier Hansli.

Samtidig med endringen i salgsorganisasjonen, skal selskapet rekruttere en ny Key Account Manager med ansvar for det Skandinaviske markedet.

- Vi er i gang med rekrutteringen og har utlyst en veldig spennende stilling som jeg håper dyktige salgsstjerner finner interessant, sier hun.

Lasse A. Vangstein har erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid både i privat og offentlig sektor, i selskaper som Avinor, BoligPartner og Vålerenga Fotball. Det siste drøye året har han hatt ansvaret for Havila Kystrutens kommunikasjonsarbeid.

- For meg er det naturlig at kommunikasjon, marked og bærekraft jobber enda tettere sammen, og jeg går inn i ny rolle med stor motivasjon. Vi har et fantastisk produkt, og jeg gleder meg stort til å være med å bidra til at Havila Kystruten blir enda mer kjent rundt om i verden, sier Vangstein.

- Markedsavdelingen vår består av tre dyktige medarbeidere med bred kompetanse innen markedsføring som skal få lov til å utvikle seg videre og jobbe med våre kampanjer, profil og merkevare. Man skal få lyst å reise med Havila Kystruten når man ser vår tilstedeværelse i forskjellige kanaler. Klima, miljø og bærekraft er også veldig viktig for Havila Kystruten, og jeg er glad for at vi fortsetter satsningen på det og knytter det enda tettere sammen med kommunikasjons- og markedsarbeidet vårt, avslutter han.

Hansli og Vangstein trer offisielt inn i sine nye roller 1. juni.