«Rem Power» er blant de nominerte.

Disse er nominert til årets offshore-fartøy

Blant annet «Rem Power» og «Norwind Gale» er nominert til det årlige Offshore Support Journal Conference, Awards for årets offshore-fartøy. 

Den årlige Offshore Support Journal Conference, Awards & Exhibition, vil bli holdt i London 7.-8. februar 2024. Det er det største forumet for fartøyseiere, operatører, skipsbyggere, befraktere og leverandører på tvers av den globale OSV-sektoren.

- Det fornyede globale fokuset på å sikre pålitelige energikilder har prioritert offshore olje- og gassutvikling med økte investeringsplaner. Vårt panel av bransjeeksperter vil undersøke hva dette betyr for OSV-eiere, hvilke fartøyer som vil kreves, hvilke markeder som blomstrer, hvor man kan investere og hvilke muligheter havvindsektoren har å tilby, opplyser arrangørene på sin nettside

Fire nominerte 

De nominerte fartøyene er «Rem Power»,  «Norwind Gale», «IWS Skywalker» og  «HST Swansea». 

- OSJ fortsetter å følge markedet tett, og gir en plattform for offshore-fagfolk til å diskutere og debattere nøkkeldrivere som påvirker virksomheten, virkningen av geopolitiske faktorer, regionale vurderinger og fremtidige muligheter innen offshore olje og gass og fornybar energi. 

Ledende aktører vil dele sine kunnskaper og erfaringer i denne dynamiske og ofte utfordrende sektoren. 

- Fremskritt i arbeidet mot en karbonnøytral fremtid og rollen fremtidig drivstoff må spille vil bli adressert i detalj, og ta en grundig titt på hvordan disse driverne påvirker kommersielle beslutninger. 

Flere aktuelle tema 

Under disse februardagene i London skal det tas opp en rekke spørsmål av ledende aktører i OSV-sektoren. 

Det skal blant annet snakkes om utfordringen med økende etterspørsel og synkende tilbud, hvordan utnyttelse og dagrater vil se ut de neste seks til 12 måneder, når bransjen vil få se neste fase av nybygg og hvordan fremtidens OSV vil se ut. 

Annet på agendaen er hvorvidt konkurransedyktig finansiering fortsatt er tilgjengelig, og hvordan utviklingen innen automatiserte OSV-er vil se ut. Og, ikke minst - spørsmålet alle stiller seg: Hva er fremtidens drivstoff?