Wågene Purifiner holder til i Sandefjord.

Crug kjøper Wågene Purifiner

Selskapet Crug LTD har kjøpt 100% prosent av aksjene i Wågene Purifiner Technology AS. 

Publisert

Wågene Purifiner Technology, som har sine røtter i Sandefjord helt tilbake til 1976, har global shipping og maritim industri og Nordisk landbasert industri i hovedfokus for sine effektive Wågene Purifiners  oljerensesystemer. Nå får de i tillegg tilgang til Crugs omfattende nettverk med salgs- og servicesentre i Europa og nettverk av salgskontorer over hele Verden for globale maritime kunder, heter det i en pressemelding.

Store synergier

Wågene Purifiner Technology og Crug har mange felles kunder og komplimenterende varegrupper innen shipping og martime industrier. 

- Her ser vi store synergier i felles produksjon, lagerhold, salgs- og markedsbearbeidelse, og bedre kundeoppfølging globalt, sier de to lederne, George Zambartas i Crug og Åge S. Wågene i Wågene Purifiner Technology.

Etter oppkjøpet vil Wågene Purifiner Technology nå eies av Crug og blir en del av Marine Power Group™ og fortsette under sitt navn og med sin logo med tilføyelsen ‘’et Crug firma’’. De nåværende ansatte forsetter i sine stillinger og gleder seg til samarbeidet med Crugs produksjon og verdensomspennende virksomheter innen marine og shipping.

Satser globalt på Sustainable Shipping Wågene Purifiner Technology  har vært en viktig leverandør til Marine Power Group™ konsernet i mange år og innehar en meget høy kompetanse og komplimenterende systemer for olje vedlikehold for maritime hydraulikk og smøresystemer. 

– Våre kunder er fokuserer på Sustainable Shipping og har ved bruk av Wågene Purifiner systemene realisert betydelige og umiddelbare operasjonelle besparelser, forlenget levetiden på kritisk utstyr, og spart miljøet betydelig ved gjenbruk av olje, sier Asta Brazukine, operasjonsleder i Crug.

- I tiden fremover vil det komme informasjon om hvilke muligheter oppkjøpet gir oss, og hvordan vi best skal samarbeide. En klar målsetting er en satsning på oljevedlikehold på verdensbasis, bedret kundeoppfølging og fornøyde kunder globalt.