Ole Kristensen (t.v.) er nyansat hos Teigen Rederi som teknisk prosjektleder. Her sammen med daglig leder i Teige Rederi Sigurd Teige. Foto: Teige Rederi.

Teige Rederi styrker selskapet

I høst har Teige Rederi kontrahert en ny kombinert ringnotsnurper hos Cemre Shipyard i Tyrkia. Nå har de sikret seg ny teknisk prosjektleder som har lang erfaring og kunnskap innen både skipsbygging og rederivirksomhet. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

Det er Ole Kristensen som blir nyansatt i rederiet. Han er bosatt i Ulsteinvik, og har de siste 28 årene jobbet hos Kleven Verft i ulike posisjoner innen prosjektledelse, teknisk og salg. De siste 15 årene har han også vært del av toppledelsen og kontraheringsgruppen til skipsbyggingskonsernet.

- I full sving

Daglig leder Sigurd Teige er svært godt fornøyd med å ha skaffet seg en ringrev i bransjen. «Frøy Stadt» 

- Det er svært gledelig for oss at Ole ville ta på seg rollen som teknisk prosjektleder i byggeprosessen omkring «Sunny Lady». Jeg kjenner meg svært trygg på at Ole, med hans bakgrunn og erfaring, vil lede nybyggprosjektet med stø hånd hele byggeperioden frem til ferdigstilling. Han er allerede i full sving på Westinghuset, og det er svært berikende å kunne jobbe sammen i et tverrfaglig team med så mye erfaring, forteller Teige i en pressemelding. 

Fra verft til rederi

Kristensen har også mer enn tiårs erfaring fra rederivirksomhet både som seilende, nybyggingstilsyn og driftsinspektør i rederi innenfor, bulk, tank, seismikk og container. Selv synes han at det er spennende og givende å kunne få muligheten til å jobbe fra rederisiden etter mange år i verftsindustrien.

- Det er utrolig moro å være tilbake på rederisiden, og spesielt fiskeri som er en spennende, dynamisk og framtidsrettet del av industrien. Jeg har møtt mange veldig kunnskapsrike, dedikerte og dyktige medarbeidere i Teige Rederi som har tatt med godt imot. Opphenting av kunnskap går raskt, selv om det nok vil ta litt tid før jeg har fått på plass alle detaljer ved virksomheten. Jeg gleder meg stort til å kunne være med på å forme og bygge det flotteste og mest miljøvennlige fartøyet i den norske havfiskeflåten, sier Kristensen. 

Miljøvennlig fartøy

Ifølge rederiet vil «Sunny Lady» bli et av Norges største og mest moderne fiskefartøy der miljøhensyn og innovasjon står i førersetet. Med et framtidsrettet fiskefartøydesign og miljøtenking til grunn bygger Sigurd Teige et skip som møter fremtidens krav til utslipp og klima. Ringnotsnurperen vil optimaliseres slik at driften blir så energieffektiv som mulig, blant annet med en 350 kubikkmeter LNG tank i kombinasjon med diesel og en stor batteripakke.

- Vi ønsker å drive bærekraftig høsting av fisk, og for oss er det viktig å redusere klimaavtrykket i tiden fremover, avslutterTeige.