- Vi ser en markant og gledelig utvikling i lesertallene for Skipsrevyen sier redaktør Sigbjørn Larsen. Foto: Helge Martin Markussen.

Solid økning i lesertallene for Skipsrevyen

- Vi ser en markant og solid økning i lesertallene for Skipsrevyen, forteller redaktør i Skipsrevyen Sigbjørn Larsen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er tre år eller eldre.

-Vi har en økning i antall unike brukere på 21 prosent gjennom hele året sett under ett, målt mot fjoråret, sier Larsen. Over 382.000 unike brukere følger Skipsrevyen gjennom året.Det er vi svært godt fornøyde med. Det rimer også godt med de tilbakemeldingene vi får fra våre lesere ute om at Skipsrevyen leses og har relevant og interessant innhold for rederen til matrosen, for verftsdirektøren til platearbeideren, for sjøfolk, byråkrati og politikere. For alle som er interesserte i maritim sektor, sier Larsen.

Matros om Skipsrevyen:

-Leser du Skipsrevyen? spurte jeg en matros jeg nylig snakket med ombord, forteller Larsen.

- Ja, hvis jeg får tak i den så, for alle knabber den så fort den kommer, sa han. Her ombord går den i alle fall ikke i søpla!

-Vi har en nyhetstjeneste på nett også, sa jeg, leser du den?

-Har dere det? spurte han.

-Skipsrevyen.no. 24/7/365 sa jeg.

-Jøss, sa han, den skal jeg gå inn og se på!

Vi har altså fortsatt en stor jobb å gjøre for å gjøre Skipsrevyen mer kjent i markedet, smiler Sigbjørn Larsen. Når unge folk i maritim sektor fortsatt ikke har fått med seg at skipsrevyen også finnes på nett!

Oppfordrer rederier, verft og leverandører til å tegne “flåteabonnementer”

- Jeg oppfordrer rederier, verft og leverandører til å ta kontakt med oss å tegne flåteabonnementer for sine ansatte, fortsetter Larsen. Det er jo synd at det bare er et magasin i mannskapsmessa på deling, eller en nett-tilgang i bedriften. Abonnementsavdelingen har nå gode tilbud for deg som ønsker å tegne abonnement for alle ansatte på nett, sier Larsen.

80.000 nye unike brukere

-Statistikken viser at Skipsrevyen har fått ca. 80.000 nye unike brukere i løpet av 2018, sier Larsen. Selv om en og samme person kan ha flere enheter som analyseverktøyet google analytics regsitrerer som unike brukere som for eksempel pc, telefon og ipad, så er dette uansett en svært gledelig utvikling for Skipsrevyen, sier Larsen.

Økende leselyst

-Vi ser også at antall økter går opp og at lesetiden øker og antall sidevisninger øker, sier Larsen. Det betyr at våre lesere finner stoff som de finner interessant og synes det er verdt å bruke mer tid på en tidligere. Skipsrevyen er i år i sin 49.årgang. Magasinet har solide tradisjoner i maritim sektor.

-Vi forsøker å få med oss det som skjer i næringen, sier Larsen. Vi skriver om verft, rederier og leverandører, skip og sjø og sjøfolk. Vi formidler kunnskap og forskningsstoff. Målet er at de som leser oss kan finne både nyheter og kunnskap om maritim sektor, sier Larsen.