Gå til innhold
Annonse
"Statsraad Lehmkuhl" for fulle seil i Pepperkakebyen. Foto: Sigbjørn Larsen.

- Mer enn 100 ulike skip og båter har kommet inn til årets pepperkakeby, sier pepperkakebyens far Steinar Kristoffersen til Skipsrevyen.

Annonse

Årets pepperkakeby har fått internasjonal oppmerksomhet, blant annet gjennom lanseringen av Vipps Alipay fra Kina. Kinesiske medier ønsker pepperkakebyen lykke til med årets utstilling som du også kan besøke ved å betale billetten med Vipps Alipay. Stuntet førte til massiv PR -oppmerksomhet omkring årets pepperkakeby i Bergen i en lang rekke nyhetsmedier. 

Skipsrekord i pepperkakebakeby

Årets pepperkakeby har også satt ny rekord i antall skip og båter i utstillingen. Det har kommet inn i alt over 100 forskjellige skip og båter med smått og stort, sier pepperkakebygeneral Steinar Kristoffersen til Skipsrevyen. Han viser blant annet til Skipsrevyens omtale av “Beffen” på fjorårets pepperkakeby, som en av interesseskaperne i bransjen. Flere fergeselskap og rederier er i år tilbake med sine pepperkakeskip. Hurtigrutens kokker har laget “Trollfjord” og Maritime Bergen stiller med egen skute. Det samme gjør Tall ship race som samtidig markedsfører at Tall ship kommer til Bergen i 2019. Det er “Statsraad Lehmkuhl” som kommer seilende inn for fulle seil over pepperkakebyfjorden for å markere dette. 

Annonse