Gå til innhold
Annonse
Fra venstre salgssjef Laila Indrebø, Bjørn Bekken, Helge Martin Markussen, redaktør Sigbjørn Larsen, Kjersti Morvik og ansvarlig utgiver Gustav-Erik Blaalid. Foto: Therese Soltveit.
Fra venstre salgssjef Laila Indrebø, Bjørn Bekken, Helge Martin Markussen, redaktør Sigbjørn Larsen, Kjersti Morvik og ansvarlig utgiver Gustav-Erik Blaalid. Foto: Therese Soltveit.

- Den sterke økningen i Skipsrevyens lesertall fortsetter, sier redaktør Sigbjørn Larsen til Skipsrevyen. I løpet av året vil vi passere 500.000 brukere på Skipsrevyen.

Annonse

-Først og fremst en stor takk til alle våre lesere! sier Larsen. Ser vi på årets to første måneder sammenlignet med samme periode i fjor så har vi økt med 38 prosent til 110.000 brukere. En og samme leser kan ha flere digitale enheter, for eksempel mobiltelefon og pc, og dermed bli regnet som flere brukere, men økningen er entydig positiv og sterkt økende over tid. Dermed ligger det an til ny leserrekord for Skipsrevyen ved inngangen til jubileumsåret, sier Larsen. Fortsetter denne trenden vil vi nå en stor milepæl for Skipsrevyen ved at vi passerer en halv million brukere på Skipsrevyen.no i løpet av 2019.

-Vi ser også en økning i antall sidevisninger i perioden på 32 prosent. Det betyr at våre lesere stadig finner stadig mer av vårt innhold faglig relevant og interessant, sier Larsen.

50 år i business

-Neste år feirer Skipsrevyen sitt 50-års jubileum, sier Gustav-Erik Blaalid som også er ansvarlig utgiver og eier av Skipsrevyen. Lesertallene for Nordens ledende maritime mediehus ser bare ut til å øke. Den samme trenden gjør seg oså gjeldende for magasinet Norsk Fiskeoppdrett og www.kyst.no som tilhører samme mediehus. Dette viser at vår strategi med å utvikle publikasjonene digitalt og gjennomføre en aktiv nyhetsformidling både på nett og papir 24/7/365 var riktig sier Blaalid.

Kunnskapsformidler

Skal du nå folk i maritim sektor så er Skipsrevyen din mediekanal, sier salgssjef Laila Indrebø. Vi leses av verft, redere, sjøfolk og leverandørindustri. Har du noe du vil selge eller informere markedet om så bør du gjøre det hos oss, fordi vi allerede har samlet de viktigste målgruppene som du vil ha tak i gjennom våre mediekanaler, sier Indrebø.

-Vi er en kunnskapsformidler i maritim sektor og en del av den maritime klyngen i Norge som bidrar til informasjonsdeling i bransjen, sier Indrebø. Derfor er det viktig at dine ansatte i din bedrift får tilgang til Skipsrevyen både digitalt og på papir gjennom abonnement. Skipsrevyen bidrar til å holde dine ansatte oppdatert om nyheter, bakgrunn og analyse av viktige hendelser og utviklingstrekk i maritim sektor sier Indrebø. Vi ønsker deg velkommen som annonsør og abonnent.

Tips oss!

-Vi gleder oss over den sterke veksten i lesertallene, sier Larsen. Skipsrevyen er et teamwork der alle våre medarbeidere bidrar til å gjøre Skipsrevyen litt bedre hver dag, så en stor takk også til våre medarbeidere! Vi setter også stor pris på at våre lesere tipser oss om aktuelle saker, debatterer våre saker, og liker og deler våre saker i sosiale medier, og i sine maritime netteverk, sier Larsen.

 

 

 

Annonse